З метою сприяння усвідомленню природи обдарованості, поширення знань щодо організації роботи з обдарованими дітьми 26 листопада 2019 року на базі Старосинявської об’єднаної територіальної громади відбувся семінар-практикум з відповідальними за роботу з обдарованою молоддю в районах/містах/об’єднаних територіальних громадах Хмельницької області на тему «Нова українська школа: простір освітніх можливостей для розвитку науково-дослідницької роботи в умовах децентралізації», учасники якого мали змогу ознайомитися з системою роботи з питань підготовки педагога до роботи з обдарованими учнями у Пасічнянському навчально-виховному комплексі «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, технологічний ліцей».

2Організаторами даного заходу стали Департамент освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації, Хмельницький обласний центр науково-технічної творчості учнівської молоді (відділ науково-дослідницької роботи з обдарованою молоддю «Мала академія наук»), відділ освіти, молоді, спорту, культури виконавчого комітету Старосинявської селищної ради.

З вітальним словом до учасників семінару звернулися Гончарук Григорій Макарович, директор Хмельницького обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді, який чітко визначив мету і завдання даного заходу та звернув увагу присутніх (а це представники 20 адміністративних одиниць області ) на важливості даної теми в умовах реформування освіти, Лакуста Світлана Віталіївна, заступник селищного голови з питань діяльності виконавчих органів влади, котра ознайомила присутніх з освітнім простором, звернула увагу на підтримку освітньої галузі та, зокрема, обдарованих дітей громади, Пузирук Олександр Миколайович, начальник відділу освіти, молоді, спорту, культури виконавчого комітету Старосинявської селищної ради звернув увагу на формування науково-дослідницьких компетенцій обдарованої учнівської молоді як важливу складову створення сучасної української школи.

3Грунтовний аналіз діяльності Хмельницького територіального відділення МАН з моменту його створення і до сьогодні дала у своєму виступі заступник директора Хмельницького обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді, керівник Хмельницького територіального відділення «Мала академія наук» Гаєвська Марія Володимирівна. Акцентуючи увагу на здобутках, Марія Володимирівна звернула увагу і на проблемні питання, недоліки, над якими варто працювати.

Створення поля креативності через проєктно-модульну організацію навчально-виховного процесу - ось запорука успіху здобувачів освіти Пасічнянського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, технологічний ліцей». У цьому глибоко переконана директор даного закладу Руса Тетяна Василівна, яка ознайомила присутніх з системою роботи педагогічного колективу з обдарованими дітьми на основах впровадження інноваційних освітніх технологій. А заступник директора Міщишина Неля Миколаївна представила медіа-презентацію «Школа – обдарованій дитині», де звернула увагу учасників на інтеграцію дослідницької роботи у навчальний процес, починаючи з початкової ланки – до формування важливих особистісних рис юних науковців у старшій школі.

5З досвідом роботи з питання розвитку креативного мислення молодших школярів  в умовах Нової української школи  учасників семінару-практикуму ознайомили на майстер-класах вчителі початкової школи: Котлярова Лариса Мар’янівна провела дослідницький практикум з учнями 1 класу на інтегрованому занятті «Вода та її властивості», а Яремус Поліна Іванівна запросила всіх присутніх разом із своїми другокласниками на дослідницьку карусель, де діти досліджували, як органи чуття допомагають пізнати світ.

Проблемі формування інтелектуальної еліти нації через науково-дослідницьку діяльність старшокласників був присвячений майстер-клас вчителя історії Шиян Олександри Олександрівни вихованці якої представили проєкт «Козацький гай».

Практичні навички в оформленні науково-дослідницької роботи учасники семінару отримали на занятті гуртка «Географії», де під вмілим керівництвом вчителя географії даної школи та керівника гуртка Хмельницького обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді Кривицької Галини Михайлівни, гуртківці узагальнили та систематизували свої знання та знання присутніх з питання структури наукової роботи.

«Я – краплинка в океані наук». Під таким девізом пройшов майстер-клас учениці 11 класу Пасічнянського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, технологічний ліцей». Анни Жарун, учасниці та призерки ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів «Малої академії наук України». Аня поділилася досвідом захисту наукової роботи «Суспільно-географічні аспекти формування якості знань учнів Хмельницької області (на матеріалах ЗНО)».

6Вчитель історії Русий Ігор Петрович не лише представив учасникам семінару власний досвід розвитку науково-дослідницьких компетентностей учнівської молоді, а й залучив їх до експерименту. Відповідальні за роботу з обдарованими дітьми в містах, районах, ОТГ області, спробували себе в ролі археологів, нумізматів, мали змогу дослідити власне здоров’я.

Науково-пошукова робота здобувачів освіти даного закладу лежить не лише в основі написання науково-дослідницьких робіт – за матеріалами знахідок створено музей Знатних земляків та музей історії с. Пасічна. Відвідавши шкільні музеї, учасники семінару не лише дізналися про історію краю, а й долучилися до пізнання його духовних скарбниць через поезію поета-земляка Р. Юзви.

4На завершення семінару-практикуму здобувачами освіти Пасічнянського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, технологічний ліцей» та викладачами Пасічнянської музичної школи був представлений проєкт «Ми працю любимо, що в творчість перейшла».

Завершальним етапом семінару-практикуму стало підведення підсумків спільної роботи, відзначено високий організаційний та науково-методичний рівень підготовки і проведення заходу. Усі учасники отримали сертифікати та висловили велику подяку організаторам заходу за змістовну програму, можливість отримати новий досвід, знання та масу позитивних вражень