16 квітня поточного року на базі Шатавського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів, колегіум» Маківської сільської об'єднаної територіальної громади Дунаєвецького району був проведений обласний семінар-практикум на тему: «Інноваційні підходи щодо організації роботи з обдарованими дітьми в умовах ОТГ».

1Захід організований Департаментом освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації, Хмельницьким обласним центром науково-технічної творчості учнівської молоді (відділ науково-дослідницької роботи «Мала академія наук»), Шатавським навчально-виховним комплексом «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів, колегіум» Маківської сільської об'єднаної територіальної громади Дунаєвецького району. У семінарі-практикумі взяло участь більше 30 відповідальних за роботу з обдарованою учнівською молоддю в районах, містах, об’єднаних територіальних громадах та закладів загальної середньої освіти обласного підпорядкування області.

2В теоретичному модулі, відкриваючи семінар-практикум, зі словами привітань до усіх присутніх звернувся Гончарук Григорій Макарович, директор Хмельницького обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді, Заслужений працівник освіти України.

3Учасників семінару радо вітали й почесні гості: Фасоля Олег Іванович, директор Департаменту освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації, Ціхоцький Едуард Миколайович, заступник голови Маківської сільської об'єднаної територіальної громади Дунаєвецького району.

4Із підсумками проведення Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН у поточному навчальному році присутніх ознайомила Лимарь Наталія Олексіївна, завідувач відділу науково-дослідницької роботи з обдарованою молоддю «Мала академія наук» Хмельницького обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді.

5Чорний Володимир Михайлович, директор Шатавського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів, колегіум» Маківської сільської об'єднаної територіальної громади Дунаєвецького району ділився своїми напрацюваннями щодо формування науково-дослідницьких компетенцій обдарованої учнівської молоді як важливою складовою створення сучасної української школи.

Практична частина семінару розпочалася із порад практичного психолога вищезазначеного закладу освіти, яка ознайомила усіх із інноваційними підходами, які використовує у своїй практиці при реалізації психологічного супроводу обдарованих дітей в сучасному освітньому просторі.

6Із організацією дослідницької роботи з молодшими школярами учасників семінару-практикуму ознайомили педагоги молодшої шкільної ланки, які ознайомили гостей та учасників семінару-практикуму із системою проведення турніру наймолодших дослідників «Кмітливі та допитливі».

Далі естафету перейняв творчий тандем педагогів та здобувачів освіти середньої шкільної ланки, представивши на розсуд аудиторії калейдоскоп проектів «Я – краплинка в океані наук». Під час презентації власних дослідницьких проектів юні МАНівці виявили свої ораторські здібності, навички красномовства, креативність, оригінальний підхід та знання теми власного дослідження.

7Учнівський майстер-клас для учасників семінару-практикуму, молодшої та середньої шкільних ланок провела Чорна Вікторія, здобувач освіти 10 класу, переможець ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН (секція «Правознавство»), поділившись своїми секретами успіху та презентувавши свою науково-дослідницьку роботу «Інтелектуальна власність в Україні та її правова охорона».

Із системою роботи із інтелектуально обдарованою молоддю присутні мали змогу ознайомитись під час перегляду фрагменту заняття гуртка «Психологія».

Жваве обговорення учасників семінару-практикуму викликала медіа-презентація «Співпраця Маківської сільської об'єднаної територіальної громади з Верушувською гміною очима школярів».

Наприкінці семінару-практикуму, Гаєвська Марія Володимирівна, заступник директора з навчально-методичної роботи, Відмінник освіти, керівник Хмельницького територіального відділення Малої академії наук України наголосила на тому, щоМала академія наук учнівської молоді – це вагома ланка позашкільної освіти, яка з року в рік дає можливість обдарованим дітям заявити про себе, беручи участь у різноманітних наукових змаганнях і саме це робить нашу молодь відкритою до нових знань, грамотною, компетентною, творчою, дає поштовх до самовдосконалення та майбутньої успішної професійної діяльності.

Завершальним етапом семінару-практикуму стало підведення підсумків спільної роботи, відзначено високий організаційний та науково-методичний рівень підготовки і проведення заходу. Усі учасники отримали сертифікати учасників та висловили велику подяку організаторам заходу за змістовну програму, можливість отримати новий досвід, знання і враження.